טיפים על תכנון היום שלכם על פי בריאן טרייסי

בריאן טרייסי, ממייסדי ענף ההתפתחות האישית והעזרה העצמית חולק כמה טיפים על איך לתכנן את היום שלכם בצורה יעילה, כדי להיות יותר פרודקטיביים.

כל דקה שתשקיעו בתכנון, תחסוך לכם 10 דקות בעשייה הממשית

כדאי מאוד לתכנן את היום שלכם, לילה קודם.
לדוגמה: בראשון בערב, אתם מתכננים את המשימות שלכם ליום שני.
תיקחו דף ותרשמו עליו את כל הדברים שאתם יודעים שאתם צריכים לעשות ביום הבא.
מומלץ שזה יהיה הדבר האחרון שאתם עושים בסיום יום.
אם מאיזה סיבה לא עשיתם את זה בסיום היום, אז על הבוקר, זה הדבר הראשון שתעשו לפני שאתם מוצאים את עצמכם מטיילים ברחבי פייסבוק או האימייל שלכם.

כשיש לכם רשימה מול העיניים, נוצרת בהירות מחשבתית

כשרושמים רשימה כזאת, זה מחייב אתכם לחשוב ברמה גבוהה יותר, כי אתם באמת יושבים לחשוב על כל הדברים שאתם צריכים לעשות, חושבים על מטרות והתוצאות שאתם רוצים להשיג וזה מוביל אתכם (אם תרצו או לא) לפעול ממקום הרבה יותר יעיל.
כשעובדים עם רשימה, זה מגביר את הפרודוקטיביות ב-25%. 

כל האנשים המצליחים עובדים עם רשימות

ממה שיצא לבריאן טרייסי לחקור, הרבה מאוד מהאנשים המצליחים עובדים עם רשימות על בסיס קבוע.
לא רק שיש להם רשימה של משימות, הם עובדים ממש עם "צ'ק ליסטים" שמאורגנים בצורה מסודרת לפי נושאים.
דבר נוסף שמומלץ מאוד לעשות הוא לתעדף את המשימות לפני שאתם רצים מהר ליישם אותן.

תסתכלו על הרשימה ותבחרו את ה-20% שיביאו לכם 80% מהתוצאות

לא כל המשימות שוות מבחינת החשיבות שלהן.
תפעילו את חוק ה-80/20, בידיעה שתמיד יהיו 20% שיש להן יותר חשיבות.
אם יש לכם 10 משימות על הדף, 2 מהן יהיו יותר חשובות מ-8 המשימות האחרות.
לפעמים זה יכול להיות אפילו 90/10, כאשר רק משימה אחת מתוך ה-10 היא החשובה ביותר לעומת כל ה-9 ביחד.

ברגע שזיהיתם את המשימה או המשימות החשובות ביותר- עם זה תתחילו

החלק שיכול להיות יותר מאתגר הוא בזיהוי עצמו של המשימה או המשימות החשובות ביותר.
ברגע שעברתם את השלב הזה, אתם מתחילים אך ורק באלה שזיהיתם כחשובות ביותר ואתם לא עוזבים אותן, עד שלא סיימתם.
כל הצלחה בחיים מגיעה מהיכולת להתחיל פרוייקט ולסיים אותו.

איך מתנהלים עם פרוייקטים?

לוקחים את הפרוייקט עצמו שהוא לרוב יהיה דבר גדול ומתחילים לפרק אותו למקטעים.
כל מקטע הופך להיות "פרוייקט" קטן בפני עצמו עם משימות.
כשאתם מסיימים לכתוב את זה, תסתכלו על כל ה"מיני פרוייקטים" שהם נגזרת של הפרוייקט הגדול ותבחרו איזה פרוייקט הוא הכי חשוב כרגע.
איתו אתם מתחילים (דבר ראשון על הבוקר) ולא עוזבים אותו עד שלא השלמתם את כל המשימות של אותו "מיני פרוייקט".
זה יכול להגדיל את הפרודוקטיביות שלכם ב-50% אם תבחרו ליישם את זה.

נכנסים לפעולה:
– תכינו רשימה עם כל המשימות שעליכם לבצע (עבור כל יום, ערב קודם).

– תתעדפו את המשימות על פי חוק ה-80/20.

– תתחילו עם הפרוייקט/ משימה הכי חשובים דבר ראשון על הבוקר ואל תעזבו את זה עד שסיימתם.

בהצלחה!

תעבירו את זה הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הצטרפו לקהילה שלנו

פרקים נוספים שיכולים לעניין אותך:

בא לי ללמוד היום על