איך להתחיל לבנות קורס דיגיטלי?

אחת השאלות היותר נפוצות בקרב עסקים מבוססי מידע, היא השאלה "איך מתחילים לבנות קורס?", אז החלטתי לסכם לכם את התובנות שלי בנושא.

נתחיל מזה שאין דרך אחת מסויימת בעיניי, כל עסק עומד מאחוריו קודם אדם שיכול להתאים לו יותר או להתאים לו פחות אופן פעולה מסויים וגם כל עסק נמצא בשלב שונה. במידה ואתם ממש חדשים ואין לכם עדיין קהל שמכיר אתכם ואתם אותו, תצטרכו אסטרטגיה שונה מאשר עסק שצבר קהילה וכבר מכיר אותה היטב.

מה שאני הולכת לשתף היום אלה השלבים החשובים והחיוניים כשנגשים לשולחן העבודה שלכם, על מנת להתחיל ליצור משהו שהולך להיות משמעותי עבור המון אנשים הזקוקים לו, הקורס שלכם.

הרעיון שלכם

האם ברור לכם במה הקורס שלכם הולך לעסוק? האם הוא הולך לפתור בעיה מסויימת? מספק מענה לצורך גדול?

הדבר הנכון לבדוק בשלב ההתחלתי זאת הדרישה. האם יש דרישה למוצר שאתם רוצים ליצור? לרעיון שלכם? כי יש מקרים שמבחינת הרעיון הוא נשמע מליק ומלהיב, אך בפועל אף אחד לא מוכן לשלם עליו כסף.

אם יש לכם קהל, אתם יכולים לבדוק איתם בצורה ישירה האם הדבר שאתם חושבים ליצור מעניין אותם והאם היו שמחים אם מוצר כזה היה קיים עבורם לרכישה.

היום בעידן הגוגל, מידע קיים בחינם ולכן, היום אנשים לא קונים מידע, הם קונים תוצאות וקונים את הראש שלכם, את הדרך שלכם, את הזמן שלכם, את היחס ואת הייחודיות שלכם בדבר המסויים שהם רוצים לקבל בו מענה, מה שמוביל אותי לנקודה הבאה שחשוב לתת עליה מחשבה והיא עד כמה מלהיב אתכם להשקיע את הזמן, המחשבה, והאנרגיות שלכם בדבר המסויים.

אם הרעיון שלכם הוא משהו שאתם מאוד אוהבים לעסוק בו, לדבר עליו, להשקיע בו אנרגיה וגם הקהל שלכם זקוק לו, מתחיל להתגבש פה משהו מאוד חזק, אך לא לפני שאתם עונים לעצמכם ביושרה על השאלה, האם אתם יודעים לספק את הסחורה בסופו של דבר? כי כמו שאמרתי קודם, אנשים קונים תוצאת, המידע כבר קיים בשפע בכל מקום.

אם אין לכם עדיין רעיון, זה הזמן להתחיל לגרות את החשיבה שלכם, ולבדוק איזה פערים קיימים בנישה בהם אתם נמצאים. מה הקהל משתוקק, מה הצורך שלו, ובאיזה דברים אתם יכולים לעזור בדרככם הייחודית.

אחרי שהרעיון שלכם ברור לכם והוא הופך להיות רעיון שאתם רוצים להוציא לפועל, מתחיל החלק הכיף. הבנייה עצמה.

קבלת החלטות

זה הזמן לחשוב איך אתם רוצים לארוז את הקורס שלכם. 

האם הוא הולך להיות בוידאו? 

רואים אתכם? רואים מצגת? 

או שאולי באודיו? או טקסטים בלבד?

הולכים להיות דפי עזר לקורס? אם כן, איזה?

הקורס הולך להיות מוקלט? מועבר בלייב בכיתה וירטואלית?

יש ליווי ותמיכה? ברמה פרטנית? קבוצתית?

המון החלטות יש לקבל, והן צריכות להסתמך גם על האופן שבו אתם מבטאים את עצמכם בצורה הכי טובה וגם על סמך מה שאתם חושבים שהכי יהיה נכון וטוב עבור המשתתפים לקבל תוצאות.

השילוב של החוזקות שלכם + מה שהכי יעזור למשתתפים להגיע לתוצאה, צריך לעמוד כל הזמן מול העיניים.

בניית התוכן

אחרי שקיבלתם את ההחלטות הקשורות ברעיון ובאריזה, זה הזמן לבנות את השלד.

תרשמו לעצמכם את ראשי הפרקים של כל מה שהקורס שלכם הולך לכלול, כולל תתי שיעור.

ליד כל שיעור ותת שיעור, שימו לעצמכם דדליין, כך שתדעו בדיוק מתי כל אחד מהם הולך להיות מוכן, מבחינה של כתיבת התוכן עצמו.

שימו לב שאם אתם לא מעבירים את הקורס בלייב, וזה קורס מוקלט, רצוי שתפרקו את השיעורים שלכם לתתי שיעורים לא ארוכים, במיוחד אם אתם מצלמים וידאו, כי לאנשים היום אין סבלנות ולא שומרים על קשב לאורך זמן.

זה הזמן שלכם ללכת להכין לעצמכם תה צמחים טעים, ולהתחיל לכתוב את השיעורים בצורה ברורה ומסודרת, ותזכירו לעצמכם כל הזמן לשים את עצמכם בנעלים של הלקוח שלכם, כך שתדברו איתו בגובה העיניים, בצורה פשוטה ומובנת בלי כל מיני מושגים ששייכים לאנשי מקצוע בתחום (אלא אם כן אתם מלמדים אנשי מקצוע).

טיפ זהב בעיניי הוא תמיד לחזור לקרוא/ להתבונן על החומרים אחרי 24 שעות, כך שמגיעים עם עיניים ומוח רעננים ואובייקטיביים יותר. תמיד דברים אחרי 24 שעות יראו לכם אחרת ותוכלו לבחון האם יש דברים שדורשים שינוי.

הפקה

זה יכול להיות קצת מאיים, במיוחד בפעם הראשונה שיוצרים קורס ובמיוחד אם אתם לא אנשים טכניים, אבל אני רוצה להרגיע אתכם, כי החלטתם לחיות פה בעולם בתוקפה נפלאה. יש היום המון כלים שמקלים מאוד על החיים כמו האפשרות לבנות מצגת בגוגל, שעליהן יש מלא מלא הדרכות חינמיות באתרים וביוטיוב.

ניתן היום לרכוש היום מיקרופונים איכותיים מאוד שמתחברים ב-USB למחשב ולא דורשים השקעה כספית מאוד גדולה.
הנה לדוגמה אחד מהמיקרופונים האהובים עלי ביותר.
אם אתם הולכים על וידאו שבו רואים אותכם, יש גם אופציות לא מאוד מסובכות, כמו למשל לצלם עם הסמארטפון (והיום לרובם יש איכות וידאו ממש טובה) ולחבר אליו מיקרופון דש, המוצמד לחולצה.
אפשר להיות יצירתיים ועם כל הטכנולוגיה שעומדת היום לרשותנו, זה בהחלט הרבה יותר קל וזול ליצור דברים באיכות גבוהה, יותר מאי פעם.

ולסיום, תצטרכו מקום שבו תהיה גישה למשתתפי הקורס להגיע לקורס וזה יכול להיות באתר האישי שלכם במידה ויש לכם שם מערכת קורסים, או שאתם יותר ממוזמנים להצטרף אלינו ולעלות את הקורס שלכם לקורסיקו ללא עלות.

עצה ששווה זהב

אם אתם אנשים מסודרים שעומדים בהתחייבויות שלכם, תמכרו את הקורס לפני שאתם מתחילים לבנות אותו.

למה?

1.כי זה יתן לכם מדד אמיתי לצורך שיש למוצר בשוק. אם באמת אנשים יהיו מוכנים לשלם על מוצר כזה, הם ישלמו עליו.

2.אתם לא תבזבזו המון זמן ואנרגיה בבנייה של משהו שאולי לבסוף תגלו שהיה אמור להיות קצת אחרת או עם נושאים אחרים ממה שחשבתם.

כאשר אתם בונים את המוצר תוך כדי תנועה, אתם מקבלים פידבקים מהקהל שלכם ויכולים לגלות שהקהל מבקש לדעת נושא מסויים שבכלל לא חשבתם להכניס לקורס, אבל מגלים שהוא חיוני.
תוכלו להציע לאנשים שירכשו בסבב הראשון מחיר מיוחד, ולאפשר לעצמכם מספיק זמן עד לפתיחת הקורס, כך שגם תכניסו כסף מהקורס ותדעו שאתם לא עובדים לחינם וגם תוכלו להכין את השיעור הראשון או את הכמה הראשונים, לפני שהקורס עצמו נפתח. העצה הזאת נכתבה ב"דם", או יותר נכון, בבזבוז של הרבה שעות מהחיים שכבר לא יחזרו.

אם אתם לא טיפוסים מסודרים שעומדים בהתחייבויות שלהם, אל תעשו את זה, כי תוכלו להיכנס למצב שאנשים שילמו לכם, אך אתם לא מספקים להם את הקורס בזמן כפי שהתחייבתם, וזה נזק גם למוניטין שלכם, וגם לקארמה (ומי רוצה להסתבך עם הקארמה?!).

במידה ואתם רוצים להעמיק יותר בבניית קורסים, יש לנו קורס חינמי בדיוק על זה, ותוכלו לקבל אותו כאן.
ואם אתם ממש ממש רציניים ורוצים ליווי אישי ומקיף ביותר, שבסיומו יהיה לכם קורס שיוצר תוצאות לקהל שלכם, כאן תקבלו את כל המידע.

תעבירו את זה הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הצטרפו לקהילה שלנו

פרקים נוספים שיכולים לעניין אותך:

בא לי ללמוד היום על