איך ליצור שיתופי פעולה מנצחים ואפקטיביים?

משנת 1991 החל שיתוף הפעולה בין חברת קוקה קולה ולבין חברת נסטלה על שיווק של המשקה תה קר הפופולארי "נסטי".

שיתוף הפעולה הזה נמשך שנים עד 2012 והניב ל 2 תאגידי הענק רווחים משמעותיים.

אבל לא רק תאגידי ענק יכולים ליהנות מהעוצמה של שיתופי פעולה, גם עסקים קטנים יכולים.

שיתופי פעולה טובים יכולים להוות מנוע צמיחה משמעותי שמאפשר לעסקים להתפתח ולהגיע לקהלים חדשים.

אספנו עבורכם מספר טיפים שיהפכו את שיתוף הפעולה שלכם למוצלח יותר  במספר שלבים פשוטים.

 

שלב א -בחירת השותף המתאים

בשלב הראשון אתם צריכים לוודא שלמי שאתם רוצים ליצור שיתוף פעולה יש קהל דומה או קהל שיכול ליהנות מהמוצר או השירותים שלכם. למשל אם אתם מוסך לרכב ואתם עושים שיתוף פעולה עם רופא שיניים. לא בטוח שקהל  היעד כל כך מתאים וינהר אחרי שיתוף הפעולה ביניכם.

טיפ למציאת אנשים לשיתוף פעולה: בדקו אפשרות לעשות שיתוף פעולה עם המתחרים שלכם. יש לכם קהל דומה וגם אתם והלקוחות שלכם יכולים לצאת נשכרים משיתוף הפעולה (ראו את הדוגמה על קוקה קולה ונסטלה).

 

 

שלב ב'- לראות את הצד השני

יש לנו נטייה טבעית להסתכל על הצרכים שלנו קודם, מה יצא לנו משיתוף הפעולה.

אולם אנחנו צריכים קודם כל לחשוב מה הצד השני מרוויח מזה, איך אנחנו יכולים לעזור לו?

לגישה זאת קוראים WIN WIN  או בעברית "ואהבת לרעך כמוך"  .

ברגע שתחשבו על מה אתם יכולים לעזור לצד השני,  הסיכוי לקבל  הסכמה לשיתוף פעולה הוא גבוהה   ושיתוף הפעולה יהיה מוצלח ולאורך זמן.

תחום שיווק השותפים למשל (Affiliate marketing )  , מתאפיין בגישת ה WIN WIN  באופן טבעי.

התחום מפגיש בין אדם (השותף) שיש לו יכולת לשווק מוצרים ושירותים לבין בעל העסק שיש לו מוצרים ושירותים ורוצה לשווקם. התשלום המקובל לשותף הוא לפי מכירה או לפי כל פעולה שבעל העסק צריך. 

מצב זה הוא מצב של WIN WIN שכן, השותף לא צריך להחזיק מלאי ולתת שירות לקוחות ובעל העסק מקבל לקוחות מבלי צורך להוציא כסף על פרסום שלא מחזיר את ההשקעה.

יש עוד WIN נוסף , וזה הלקוח שמקבל מוצר שעונה על הצורך או הבעיה שלו.

עוד על גישת ה WIN WIN ניתן למצוא בפרק 8 בפודקסט שלנו

 

 

שלב שלישי- כתיבת ההצעה

אחרי שישבנו וחשבנו איך אנחנו יכולים לעזור לצד השני , הגיעה השעה לכתוב את הצעת  שיתוף הפעולה ולשלוח לצד השני.

מומלץ לכתוב בצורה תמציתית לפי הסדר הבא:

א. הצגה עצמית קצרה

ב. מה ההצעה בקצרה ובצורה ברורה

ג. מה יוצא לצד השני מזה

 

במידה והצלחתם להעביר בצורה ברורה את הערך של ההצעה שלכם לשותף הפוטנציאלי הסיכוי לשיתוף פעולה יגדל.

בהצלחה 🙂

 

 

רוצים לשתף פעולה איתנו?

במידה ואתם מעוניינים לעשות שיתופי פעולה איתנו אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך טופס צור קשר 

או לשלוח למייל info@courseko.co.il

 

תעבירו את זה הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הצטרפו לקהילה שלנו

פרקים נוספים שיכולים לעניין אותך:

בא לי ללמוד היום על