איך יוצרים וובינר?

כיום וובינרים נחשבים לאחד מהכלים השיווקיים והמכרתיים הכי חזקים. המטרה היא לעשות וובינרים לייב ובמידה ויש תגובות טובות ומכירות, ניתן להשתמש בו שוב ושוב שוב כדי למכור את המוצרים שלכם. התקופה שבה הייתם צריכים לעבור מדלת לדלת על מנת שיכירו את המוצרים שלכם נגמרו והיום ניתן להגיע לפתח דלתם של הרבה מאוד אנשים, על בסיס שיכול להיות אוטומטי לחלוטין ללא צורך שאתם פיזית תהיו במקום מסויים בזמן מסויים. הוובינר עובד עבורכם 24/7 כאיש מכירות האישי שלכם ומאפשר לכם לפנות זמן לעשות כל דבר אחר שתבחרו.

כדי לבנות וובינר חזק שיש לו השפעה רצויה על הקהל שלכם, צריך להכיר את הפסיכולוגיה האנושית איך היא פועלת, להיות באנרגיות נכונות, להכיר טוב טוב את הקהל שלו, הצורך שלו, על מנת להכין וובינר שיהיה רלוונטי מבחינת התוכן שלו, לתת ערך אמיתי מכל הלב, כזה שיכול לפתור בעיה אמיתית שהקהל שלכם מתמודד איתה בצורה פשוטה וקלה להבנה ויישום. אחד מהדברים החשובים ביותר זה לדעת לנתח את הנתונים המתקבלים מהוובינר/ים שעשיתם, לראות איזה פידבקים אתם מקבלים וכמובן הנתונים הסטטיסטים.

webinar2

איך מתחילים?

תדמיינו שנמצאת מולכם מפה ענקית שמכילה המון המון מסלולים ומקומות שונים. כל מקום הוא קצת שונה והדרך אליו היא אחרת, אז בהתחלה כדאי שתבהירו לעצמכם לאן אתם רוצים להגיע.
תענו לעצמכם על השאלות הבאות:
מה המטרה שלכם? מה אתם רוצים להשיג בעקבות הוובינר הזה?
האם אתם רוצים למכור מוצר מסויים?
בדרך כלל אנשים שיוצרים וובינר, המטרה היא למכור מוצר מסויים, אם כי קיימים וובינרים שהמטרה שלהם היא נתינת ערך בלבד.
במידה ואתם מוכרים מוצר מסויים, תגדירו לעצמכם מה עיקר הבעיה איתה מתמודדים אלו שהמוצר הזה נולד עבורם. לאחר מכן תכתבו עוד בעיות שהמוצר שלכם פותר.

איזה בעיה/ בעיות מתמודדים איתן אלו שהמוצר מיועד עבורם?

מה המטרה/ מטרות של אותם אנשים שמתמודדים עם הבעיה/ בעיות?

זה המקום גם לחשוב בדיוק מי האנשים, האם אלה אמהות? נוער אחרי צבא? זוגות צעירים לפני חתונה? ההגדרה הזאת היא חשובה, כי כך אתם יכולים להתאים את הוובינר לקהל הספציפי ולהתאים את הסגנון כך שידבר ישירות אליהם.
אגב, זה גם מאפשר לכם בהמשך במידה ותקיימו את הוובינר לייב (ורצוי לעשות בהתחלה לייב ולא מוקלט), להתאים את היום והשעה בהתאם לקהל שלכם. אמהות למשל יעדיפו בערב אחרי שהשכיבו את הילדים לישון, נוער יעדיף זמנים שלא מתנגשים בבילויים ולימודים וכו'…

איך בוחרים נושא לוובינר?

במקרה שאתם יוצרים וובינר כדי למכור מוצר, חשוב כמובן שהנושא בו מתמקד הוובינר יהיה קשור למוצר אותו אתם מוכרים. זה יכול להיות בצורה משלימה/ המשכית, עוד אופציה היא לתת חלק מהשלבים שהמוצר שלכם כולל או לעשות סקירה של השלבים, ולתת טיפים לכל שלב, מבלי נכנסים לעומק הדברים (בשביל זה יש לרכוש את המוצר). מומלץ לתת דברים מאוד חזקים שיוצרים אימפקט חיובי ורצוי דברים שניתן ליישם מיד ולהתחיל להרגיש בהבדל. תחשבו על זה שאם אתם עושים אפקט חזק על הקהל שלכם בוויבנר, אתם גורמים להם להתרשם מנתינה והאיכויות שלכם והם מבינים שאתם יוצרים דברים בעלי ערך אמיתי, מה שגורם למוצר שלכם להיות יותר נחשק. כמובן שחשוב שבאמת המוצר שלכם יהיה בעל ערך אמיתי, כי אם לא, מה אתם עושים בתחום שלכם? אם המטרה שלכם היא רק למכור ולא לתת ערך אמיתי, אתם תשרפו את עצמכם מהר מאוד בשוק וחבל.

הנושא של הוובינר חייב להיות כזה שמעסיק את הקהל שלכם, ואיך תדעו מה מעסיק אותם? זה הקהל שלכם, אז סביר שאתם קצת מכירים אותם ואת האתגרים שלהם, אך תוכלו גם לבצע סקרים, תוכלו לבדוק ביוטיוב של קולגות שלכם מה הנושאים שעשו עליהם סרטונים וקיבלו הכי הרבה צפיות, בחיפוש באמאזון באיזור של ספרי הקינדל ניתן גם ללמוד המון על פי הנושאים וכמות הרכישות, שימו לב מה שאלות שהקהל שלכם שואל הכי הרבה, במידה ויש לכם אתר, תוכלו לראות מה הפוסט שקיבל הכי הרבה התעניינות. כל אלה יכולים לתת לכם רמזים טובים לנושאים שהקהל שלכם יכול להתעניין בהם מאוד.

webinar3

בניית התוכן של הוובינר

סוג הוובינר הנפוץ ביותר בישראל זה וובינר המורכב ממצגת כאשר ברקע שומעים את המרצה, אך קיימים עוד פורמטים, כמו למשל וובינר שכולו ראיון היכול להתקיים בחלל אחד או כמסך מפוצל. יש וובינרים בהם רואים אך ורק את המרצה ללא מצגת, יש וובינרים שבהם מציגים מוצר מסויים.

בניית התוכן די מושפעת מסוג הוובינר שאתם בוחרים ליצור.
יש המון תבניות שמגדירות זמנים של כל אחד מחלקי הוובינר.
אחד המנטורים הגדולים בעולם בנושא הזה הוא ראסל ברנסון  שמציג מפה של שלבי הוובינר לזה הוא קורא "הוובינר המושלם" שכולל:


1. הקדמה
-בה אתם מציגים את ההבטחה של מה אנשים יקבלו/ ידעו עד לסוף הוובינר
-עושים איזה קישור לסוף על מנת לגרום לאנשים להישאר לאורך כל הוובינר. למשל "מי שנשאר עד הסוף מקבל במתנה את המדיטציה החדשה שלי על X שמחר יוצאת למכירה בחנות שלי"  

-תבקשו מאנשים להיות בתשומת לב, לנתק הפרעות ולהביא כלי כתיבה

-תסבירו למה כדאי להקשיב לכם (זה המקום להציג את המומחיות שלכם/ הצלחות שיצרתם בחיי אנשים)

-קפיצה לעתיד- לגרום לקהל שלכם לראות בדמיון איך זה יהיה לקבל את התוצאה שהם רוצים (מה שהוובינר עוסק בו).

2. התוכן עצמו
-הצגה של הדבר עצמו/ הלב של מה שאתם עושים עליו את הוובינר כאמונה מסויימת. למשל "ברגע שהגוף מתחיל לשחרר רעלים, הוא פועל בצורה יותר אופטימלית ומתחיל לשחרר שומן שהיה לכם מאוד קשה להוריד עד עכשיו".

-זה המקום שאפשר לדבר על מיתוסים סביב הנושא ולנפץ, או לנפץ אמונות מנוגדות לאמונה שהצגתם ולבנות מחדש את האמת שמחזקת את התוכן אותו אתם מעבירים. המטרה היא לנפץ כמה מיתוסים/ אמונות כאלה שביחד מחזקות את הדבר עליו אתם מדברים בוויבנר.

המטרה היא להראות שמה שאתם מלמדים הוא קל ופשוט ליישום. יותר פשוט ממה שחשבו. להראות את הדרך בשלבים ככה שכל אחד שרואה את הוובינר שלכם מאמין שניתן להגיע לתוצאה הרצויה ויכול כבר עכשיו להתחיל ליישם בעצמו על סמך מה שלומדים בוובינר.

3. מעבר למכירה עצמה במציגה את כל המידע על המוצר, מה הוא כולל והמחיר. רצוי לתת מחיר מיוחד למי שנמצא בוובינר ולהגביל את זה בזמן/ בכמות.

 

כמובן שאם אתם רוצים להעמיק יותר, יש יותר פרטים בכל שלב ושלב, אך פה אתם מקבלים תבנית מסויימת

שממנה אתם יכולים להתחיל לבנות את הוובינר שלכם. שימו לב לא לעייף את המאזינים שלכם בשלב ההקדמה, כי היום אנשים פחות סבלניים והם מגיעים על מנת לקבל ערך שיכול לעזור להם.

תעבירו את זה הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הצטרפו לקהילה שלנו

פרקים נוספים שיכולים לעניין אותך:

בא לי ללמוד היום על